Захист від колекторів або як діяти, коли вас «дістають»

понеділок 05-04-2021

У яких випадках дії колекторів неправомірні, що робити, щоб захистити свої права та чому досі не приймають закон, який би врегулював проблемні питання у цій сфері.

Перш за все, варто пам’ятати, що відповідно до частини 6 статті 6 ЗУ «Про захист персональних даних» не допускається обробка даних про фізичну особу без її згоди , крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Тобто будь-який збір інформації про фізичну особу без її згоди є незаконним.

Згідно з частиною 11 статті 11 ЗУ « Про захист прав споживачів» кредитору, який звернувся з вимогою про погашення споживчого кредиту забороняється:

  • надавати неправдиву інформацію про наслідки несплати споживчого кредиту;
  • вилучати продукцію у споживача без його згоди або без одержання відповідного судового рішення;
  • зазначати на конвертах з поштовими повідомленнями інформацію про те , що вони стосуються несплати боргу або споживчого кредиту;
  • вимагати стягнення будь-яких сум, не зазначених у договорі про надання споживчого кредиту;
  • звертатися без згоди споживача за інформацією про його фінансовий стан до третіх осіб, пов’язаних зі споживачем родинними, особистими, діловими, професійними або іншими відносинами зі споживачем;
  • вчиняти дії , що вважаються нечесною підприємницькою практикою;
  • вимагати повернення споживчого кредиту, строк давності якого минув.

Всі ми принаймні чули про «листи щастя», або ж про ще більш актуальні «дзвінки щастя». Колекторські служби задля того, щоб повернути борги, обдзвонюють своїх боржників, або ж наближених до них людей. Вони дуже наполегливі у своїх діях і здається, що від них нікуди не сховатися. Так, можливо, від них сховатися нелегко та й втеча не найкращий варіант. Але можна дати їм відсіч.

Не хвилюйтесь і не панікуйте !

Якщо вам телефонують з «прекрасними» новинами — не хвилюйтеся й не панікуйте та - головне - не ведіться на їхні вимоги. Вони саме цього й хочуть, адже страх — це інструмент, за допомогою якого можна зламати волю й отримати абсолютний контроль.

Далі зберіть докази: запишіть телефонний дзвінок на диктофон, зробіть скріншоти листування. Часом колектори діють, як справжні шахраї-вимагачі. Вони не соромляться погроз, шантажу та психологічного тиску. Після збору доказів можна спокійно їх передати поліції.

Варто ще пам’ятати, що за Цивільним кодексом України боржник повинен повідомити свого кредитора про передачу права вимагати свій борг зі сторонніх людей. До речі, все це робиться офіційно. Тому, якщо вас потривожили з вимогами сплати незрозумілих і невідомих боргів когось зі знайомих, то не ведіться на провокації. Вимагайте офіційних документів, які б підтверджували вашу причетність до цієї справи.

Зверніть увагу!

Слід уточнити, що термін позовної давності (3 роки за основним зобов’язанням і 1 рік щодо стягнення неустойки, якщо інше не встановлено умовами договору) починає рахуватися з моменту настання терміну виконання зобов’язання або виникнення у кредитора права пред’явити вимогу про його виконання. Якщо боржникові надається пільговий строк для виконання такої вимоги, обчислення позовної давності починається після закінчення цього терміну. Заміна сторін у зобов’язанні не змінює порядку обчислення та перебігу позовної давності ! ( ст. 262 ЦКУ).

Андрій Мицак, фахівець Червоноградського МЦ з надання БВПД

Всі новини Попередня новина   Наступна новина

Цю сторінку переглянули 261 разів